pengikut kale pink!

Friday, October 12, 2012

set kehamilan shaklee

assalamualaikum.

hye. kali ni entry nak citer tentang set kehamilan shaklee. alhamdulillah sy sendiri telah mengamalkannya dan hasilnya amatlah memuaskan. sebab sebelum sy ambil set shaklee ni badan sangat2lah malas,lesu, cepat letih dan keje nak tido je masa awal2 pregy dlu. tp lepas amik set kehamilan alhamdulillah dengan izinNya sy dah tak lesu macam dulu lagi sejak kandungan berusia 7 bulan. hubby pun tegur apsal rajin  masak je sejak akhir2 ni..hehe..(nampak sgt dlu awal2 tak masak!) :P

nak citer panjang pun tak guna, kalo tak cayer try tanya doc. dulu sy pun ragu2 nak guna set shaklee ni. yela,  tiba2 je orang jual kan. tapi sy try tanya doc, dia pun suggestkan amek set shaklee sbb bagus utk mommy and baby. ok mari sy citerkan tentang detail produk ya :)

ESP
Di Shaklee kami mempunyai produk "hot" kami iaitu Energizing Soy Protein (ESP), apa itu ESP?

* Sbb Protein adalah makanan terpenting untuk badan kita. Tubuh badan kita terdiri daripada protein seperti tulang, kulit, rambut, otot-otot, organ-organ, plasma, antibody, enzim, hormone, haemoglobin dan sel-sel.Keseluruhan sel-sel (anggaran jumlahnya 60 trillion) yang membentuk tubuh badan, semua bergantung kepada protein untuk menjalankan fungsinya seperti Membina sel-sel baru, Menggantikan tisu-tisu badan yang lama@tua dengan tisu-tisu yang baru, Menggantikan tisu-tisu yang rosak @ cedera dengan tisu-tisu yang baru.
* APA yg BEST tentang ESP ?merupakan Sumber “Protein Lengkap” dengan 9 amino asid penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan dan sukar diperolehi dari diet seharian, Berasakan tumbuhan (non-GMO soya) yang semulajadi rendah lemak dan bebas kolesterol Dan Terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya untuk kehidupan yg aktif, disamping Membantu mengekalkan kepejalan otot, pemulihan tisu badan dan fungsi enzim dan hormone yang sempurna. ESP juga Membantu mengekalkan paras gula yang normal dalam darah.Kandungan lemak dlm ESP sangat minum iaitu (1gm) Dan Tanpa laktosa di mana kadar penghadaman yang tinggi dan diserap terus ke dalam darah. Dan plg penting tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna dan pengawet, Mengandungi 5 vitamin B, 2 mineral dan 8 gram karbohidrat untuk tenaga
*
Kelebihan ESP Menjadikan kulit muka cantik, halus,gebu dan berseri, Bantu hilangkan parut jerawat di muka, Memberi tenaga berpanjangan menjadikan badan semakin sihat dan kurang letih, Menganjalkan kulit dan menganjalkan kembali payudara yang kendur, Cepat kenyang dan membantu dalam pengurusan berat badan.ESP juga Menyokong kesihatan imunisasi badan, mengawal paras kolesterol dan menyokong kesihatan jantung dan prostat.
*
ESP jika diambil bersama supplement2 lain akan bantu penyerapan yg lebih baik semua supplement yg kita ambik..cepat menyerap dan kesan yg lebih baik berbanding mereka yg tak ambil bersama ESP.

Kesimpulannya : ESP soya protin terbaik dgn membekalkan 9 asid amino penting utk pertumbuhan sel, bantu penyerapan lbh baik sume supplement,beri kesan yg optimum dan cepat berbanding yg xambil dan sgt sedapppp.. 


Ostematrix

* Membantu mengekalkan tekanan darah yang normal
* Membantu dalam pengecutan otot dan pelancaran saraf (membantu menetapkan ritma jantung, menyelesaikan masalah insomnia, membantu pengaliran gizi masuk dan keluar daripada membran, dan membantu dalam pembekuan darah dan ia mengurangkan kadar kolestrol dlm darah)
* Kesihatan tulang dan gigi


B-COMPLEX


Adakah anda mendapat vitamin B yang mencukupi? Tekanan harian, tabiat pemakanan yang tidak sihat dan sesetengah bahan ubatan boleh meningkatkan risiko kekurangan bekalan vitamin B anda. Justeru itu, vitamin B merupakan keperluan asas dalam diet sihat kita.

B yang Lengkap dan Seimbang

B Complex Shaklee menawarkan vitamin B yang lengkap, mengandungi 8 jenis vitamin B bagi membantu memelihara kesihatan yang baik.
•    B1, B2, B3, B6, biotin dan asid pantotenik membantu badan 
      menukarkan protein, lemak dan karbohidrat kepada 
       tenaga.*
•    Asid folik dan B12 membantu dalam pembentukan sel-sel 
      darah merah di dalam tubuh.  Jumlah asid folik yang 
      mencukupi dalam diet harian membantu mencegah 
      kecacatan tiub neural bagi wanita yang merancang 
      kehamilan sebelum konsepsi dan semasa 12 minggu 
      tempoh kehamilan bagi dos harian sebanyak 400 mcg.*


Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. 



OMEGA GUARD (UTK 7 BULAN KE ATAS)

Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan  Asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan asid lemak 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam. DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan.

Shaklee OmegaGuardTM merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan.  Satu hidangan OmegaGuardTMmenyediakan 1000mg asid lemak omega 3  termasuk DHA dan EPA. 



VITAMIN C

perlu untuk peningkatan sistem imun oleh tubuh. Mamandangkan ia adalah vitamin yang larut air, ia mudah musnah apabila kita berpeluh, terdedah dengan matarhari dan apabila kita stress. So pengambilan vitamin C sangat la penting.


VITA-LEA
Multi yang Hebat
Suplemen seimbang dan komprehensif yang dihasilkan dengan Sains terbaik Shaklee yang mampu dibeli.  Vita-Lea dirumus khas bagi memenuhi keperluan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa. 

Jika diambil setiap hari, Vita-Lea mampu:
•    Membantu dalam mengekalkan kesihatan yang baik.*
•    Mengandungi beta karotena yang membantu dalam
      mengekalkan pertumbuhan, penglihatan dan pembinaan
      tisu.
•    Mengandungi kalsium, fosforus dengan vitamin C dan D
      untuk kesihatan tulang dan gigi.
•    Biotin dan asid pantotenik membantu untuk
      memetabolismekan lemak dan karbohidrat dalam tubuh
•    Vitamin B12 membantu dalam pembentukan sel-sel darah
      merah



panjang lebar lak penerangan kat atas kan..hehe
yerla dah barang baik kene la terang kan?

ok ni pengakuan sy sendiri selepas guna set hamil ni :-



masa ni kandungan umur dlm 4months lebih. masa ni sangat2la lesu.
muka pun sembam. anda pun boleh nampakkan  bawah mata tu. 
sy pun asyik cepat je letih keje nak tido jek ~_~



ni gambar terbaru sy sekarang dlm 7 months.
sy start amalkan set ni masa kandungan umur 5months lebih.
alhamdulillah lepas amalkan set ni sy da bertenaga sket nak buat keje.
badan pun da tak cepat letih. sy pun x alamai masalah sembelit bila amalkan set ni..
alhamdulillah..syukur sgt2.
baby dalam kandungan pun sihat doc cakap. insyallah semoga dipermudahkan olehNya lagi nanti...








❤️ ID SHAKLEE: 1183248
❤️whatsapp 0175971031 untuk pertanyaan dan order
❤️INSTAGRAM : bypinkiey
❤️FACEBOOK: Maya Shaklee


p/s: utk baby apa salahnya kita makan supplement yang berkhasiat kan? :)



No comments: