pengikut kale pink!

Sunday, September 6, 2015

ALFALFA SHAKLEE MERBAHAYA & TIDAK SELAMAT!!


APAAA??? BETUL KE NI??? 

Habis, camana nak buat ni?? Saya dah setahun lebih ambil Alfalfa untuk penyusuan bayi & kuruskan badan ni!! Matilah saya!!



hehehehe... relaksssss....

Alfalfa Shaklee MEMANG MERBAHAYA & TIDAK SELAMAT UNTUK SESETENGAH GOLONGAN JE...

Untuk golongan yg takde masalah kesihatan berkaitan, takde masalah pun nak ambil Alfalfa ni... dengan syarat, jangan melebihi dos yg disarankan... Sebab tu la, kene pilih SID yg komited & bersungguh-sungguh bagi anda konsultasi sebelum dan selepas pembelian anda dari beliau.. Tolonggggg la elakkan SID yg 'touch n go' ni ye... esok-esok kalau anda tak serasi dengan supplemen Shaklee ni, senang-senang je anda salahkan supplemen Shaklee.. padahal, anda yg salah pilih SID.. huhu..


SO, SIAPA YANG TAK BOLEH AMBIL ALFALFA DAN KENAPA?

1. Pesakit autoimmune seperti SLE, Rheumatoid Arthritis (RA), Multiple Sclerosis (MS) etc.

Pesakit autoimun telah sedia ada mempunyai sistem imun yang aktif. Alfalfa boleh meningkatkan sistem imunisasi badan, dan ini menyebabkan simptom-simptom penyakit tersebut menjadi semakin teruk.



2. Ibu hamil

Alfalfa mengandungi phytoestrogen yang boleh menyebabkan kontraksi uterus. Kontraksi ini boleh menyebabkan keguguran atau kelahiran pramatang (bayi lahir tidak cukup bulan).


3. Penyakit hormone-sensitive seperti kanser payudara, kanser rahim, kanser ovari, endometriosis, fibroid & cyst

Phytoestrogen dalam alfalfa bertindak seperti hormon estrogen. Ia boleh memburukkan penyakit2 yg sensitif terhadap hormon estrogen ini.


4. Pesakit diabetes yg mengambil ubat OHA/insulin

Salah satu fungsi Alfalfa adalah menurunkan gula dalam darah. Jadi, pesakit diabetes yg sedang mengambil ubat kebiasaanya akan dinasihatkan supaya memantau paras gula dalam darah mereka agar dos ubat dapat disesuaikan dengan keperluannya. Jika paras gula terlalu rendah, pesakit boleh mendapat hypoglycaemic attack atau boleh koma.


5. Penerima organ transplant

Alfalfa meningkatkan sistem imun badan dan akan mengurangkan kadar keberkesanan ubat anti-transplant rejection (cyclosporine, steroid) dan sekaligus boleh menyebabkan badan menolak organ yang diterima (transplant-rejection).

So, jangan takut untuk ambil Alfalfa Shaklee ye.. sebab Alfalfa Shaklee HANYA merbahaya & tidak selamat untuk mereka yg ada keadaa-keadaan tertentu SAHAJA..



JOM DAPATKANNYA! 
Hubungi / whatsapp saya 
MAYA : 017-5971031 sekarang!
SID PRO ANDA!=)

No comments: