pengikut kale pink!

Friday, March 13, 2015

KELEBIHAN ALFALFA DAN MANFAATNYA

Kelebihan alfalfa selalu diperkatakan oleh ramai orang sejak dulu lagi. Malahan ia juga digunakan secara semulajadi oleh pakar pakar perubatan tradisional dalam perubatan mereka. Alfalfa menjadi ramuan herba tradisional semenjak zaman India, China dan Sepanyol lagi. Orang orang Arab pula menamakan Al-fal-fa yang membawa maksud “RAJA KEPADA SEGALA MAKANAN”.
Kelebihan Alfalfa sebagai tumbuhan yang sangat bermanfaat dan diakui. Alfalfa adalah tumbuhan yang kaya dengan vitamin dan mineral. Malahan ia adalah tumbuhan yang akar tunjangnya menjalar sejauh 20-30 kaki ke dalam tanah untuk mencari zat galian. Daun Alfalfa pula kaya dengan protein, kalsium, fosforus, magnesium dan mineral surih seperti zat besi, boron, kromium, molibdenum, mangan dan kalium. Ia juga sumber beta karotena, vitamin E dan K serta kumpulan Vitamin C dan B yang larut air.
Daun Alfalfa juga kaya dengan sumber klorofil ( Natural detoxifier dan natural deodorant). Malahan ia membekalkan 8 enzim yang membantu penghadaman lemak karbohidrat dan protein.
KELEBIHAN ALFALFA SHAKLEE ;-
Diproses dari sumber terbaik iaitu dari daun alfalfa yang penuh dengan mineral dan vitamin yang terbaik.
Malahan alfalfa yang digunakan oleh Shaklee adalah yang ditanam secara organik tanpa semburan bahan kimia
Daun alfalfa hanya dipilih dari jenis yang terbaik dan betul betul matang secara mutlak. bukan diambil secara rawak saja. daun daun ini kemudiannya akan di dikeringkan secara semulajadi bagi mengekalkan kandungan nutrisi di dalamnya.
Batang dan akarnya sama sekali TIDAK DIGUNAKAN UNTUK PEMPROSESAN penghasilan alfalfa complex


MANFAAT UTAMA ALFALFA COMPLEX :-
* Membantu mengembalikan kadar asid dalam badan, menghilangkan toksin dalam badan, membersihkan hati dan membantu membersihkan kolon.
* membantu melawan alahan, alergik dan masalah hidung sensitif. Selain itu juga, ia membantu menyelesaikan masalah bau badan yang berlebihan dan mereka yang mudah mengalami sakit sendi
* membantu menyerap kolesterol dalam badan, menghapuskan lemak, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi.
* melegakan keletihan dan membantu mencegah atritis dan mengurangkan kesakitan.

❤️ ID SHAKLEE: 1183248
❤️whatsapp 0175971031 untuk pertanyaan dan order
❤️INSTAGRAM : bypinkiey
❤️FACEBOOK: Maya Shaklee

No comments: